środa, 8 kwietnia 2015

Studyjny czteropak!


Znalezione obrazy dla zapytania logistyka mediów

Czyli gdzie iść i dlaczego:poszukiwania


Wygląda na to, że odważyłam się ruszyć ten paskudny temat. Przezorny zawsze ubezpieczony, więc trącam go dwumetrowym kijem- żeby do końca sobie nie uświadomić, że na serio nie wiem co studiować po profilu humanistycznym, trwać przy resztach moich nadziei "pchając taczki obłędu"- czytaj czyhającego bezrobocia i skandalicznego braku matematycznej wiedzy. :D

Nie zmienia to faktu, że chciałabym mieć wyższe wykształcenie (to nie jest takie trudne), i chciałabym również żeby to wyższe wykształcenie do czegokolwiek mi się w życiu przydało (z tym już ciężej).

Posługując się moim niebywałym zmysłem logicznej analizy kierunków, które oferuje dzisiejszy uniwersytecki rynek oszacowałam sobie mniej więcej oferty kilku z nich.
Zaciągnęłam porady u znajomych, przyjaciół, znajomych przyjaciół i oto ja z wynikami mojego wspaniałego badania.

Dużo kierunków, które mnie interesują wymagają sporego orientowania się w przedmiotach ścisłych. Najlepszym przykładem jest upragniona logistyka mediów.

Jest to młody kierunek otwarty na Uniwersytecie Warszawskim. W założeniu łączy ludzi z pasją dziennikarską smykałką do innowacyjnych technologii. Radzę sobie z zarządzaniem, przedsiębiorczością, dam radę. Świetna sprawa. Uczysz się wszystkiego od zarodka, embrionu, nie wiem.Wiesz jak działa każdy mechanizm w medialnym przedsiębiorstwie. Rozumiesz cały medialno-marketingowy system.

Otworzyłam sobie przedmioty na owym kierunku i zaraz potem zbierałam szczękę z podłogi. Informatyka, inżynieria systemów, ekonomia. Przedmioty takie jak te dość często przewijały się przez plany zajęć. Nie ma co się łudzić, mimo że do rekrutacji wlicza się polski, język, matma (podstawowa lub rozszerzona) i jedno rozszerzenie (np. z historii).

dla zainteresowanych:  http://logistyka.id.uw.edu.pl/




Znalezione obrazy dla zapytania prawoPrawo!

Prawo mądre, sprawiedliwe, przynoszące dobrobyt, bogactwo i pokój na świecie. Prawo humanistyczne.

Nieprawda.

Po pierwsze, jednym z cięższych przedmiotów na (jak mi się zdaje) pierwszym roku prawa jest milutka logika dla prawników. Brzmi w miarę przyjaźnie, i dobrze że chociaż brzmi, bo bynajmniej nie wygląda. Moja osobista walka z logiką dla prawników trwała średnio osiem sekund i skończyła się moją sromotną klęską.

 Kierunek niewątpliwie ambitny i (nie lubię tego słowa) prestiżowy. Dla inteligentnych, faktycznie zainteresowanych tym ludzi. Jak ze wszystkim, tylko ciężej.

Pomijając tę kwestię, nie da się ukryć, że jest to po prostu i zwyczajnie okrutnie pamięciowa nauka. Fakt, że pominięcie jakiejś adnotacji do ustawy może sprawić, że konkurent zgarnie całą stawkę wcale mi się nie podoba, tak samo jak brodzenie w zawiłościach skomplikowanego słownictwa i ciągłe szukanie odnośników i luk w przepisach.

Ostatnią i w moim przypadku decydującą kwestią jest...wątpliwość w moralności działań. Do osobistej refleksji.



Rekrutacja: na uksw jeden przedmiot (historia, wos itd), na UW dwa.

 https://irk.uw.edu.pl/katalog.php?op=info&id=SJ-PR
 http://www.rekrutacja.uksw.edu.pl/node/83




Dziennikarstwo!

Zdania uczonych są podzielone. Tekst, że fascynat zawsze znajdzie sobie pracę jest dosyć popularny, ale trzeba przyznać, że przy dyskusjach o dziennikarskie pojawia się dużo częściej.
Z tego co się orientuję kierunek bezsensowny dla osoby niezorganizowanej i czekającej na szczęście w życiu, podczas gdy żadne działanie za tym nie idzie.

Fakt jest jeden: z samym licencjatem z dziennikarstwa w CV dla medialnego pracodawcy nie jest się specjalnie interesującym.

Do opinii, że najlepsi dziennikarze to samouki i fascynaci i w ogóle po dziennikarskie należy się wieszać odnoszę się z dystansem, bo uważam, że jak się chce, to ze wszystkiego można wyciągnąć wiedzę i doświadczenie, czy chociażby możliwość załatwienia sobie fajnego stażu albo praktyki.
Także chyba dla osób, które tu i ówdzie potrafią się zakręcić.

 Rekrutacja: jedno rozszerzenie (typu historia,wos) czasem rozmowa kwalifikacyjna!

https://irk.uw.edu.pl/katalog.php?op=show&kierunek=DK
http://www.rekrutacja.uksw.edu.pl/node/63
http://www.rekrutacja.uksw.edu.pl/node/63



Psychologia!

Studia na UW lub UKSW, jak sądzę. Zdaję się, że jeszcze na APSie. W rekrutacji starcza polski, angielski, ciut matmy i rozszerzenie. Studia jednolite magisterskie, czyli pięć lat nauki. Podyplomowo dużo fajnych opcji, takich jak coaching czy doradztwo zawodowe.
Do głosów, że pracy brak odnoszę się sceptycznie z jednego względu: psychologia jest kosmicznie rozbudowaną wiedzą i wydaje mi się, że jak odpowiednio się tym wszystkim operuje można sobie wykroić super specjalistyczną działkę w której można być mistrzem.
  1. Psychologia Ogólna i Metodologia Badań Psychologicznych
  2. Psychologia Kliniczna i Osobowości
  3. Psychologia Pracy i Stresu
  4. Psychologia Zdrowia i Niepełnosprawności
  5. Psychologia Rozwojowa, Wychowawcza i Rodziny
  6. Psychologia Sądowa i Penitencjarna
Oto kilka specjalizacji.
Do refkeksji.
Rekrutacja: polski, angielski, rozszerzenie.



https://irk.uw.edu.pl/katalog.php?op=info&id=SJ-PS
http://www.rekrutacja.uksw.edu.pl/node/85
https://irk.aps.edu.pl/katalog.php?op=info&id=DM-PY


Na razie tyle. Wystarczy, w końcu mamy jeszcze rok.

Do usłyszenia!